fredag 28 februari 2014

En dag kom en klasskamrat försent.



I den karenska skolan i Thailand fick man
Inte komma försent.

Först blev läraren förbannad och hon slog min klasskamrat
 med en kvist. Sen frågade hon om han skulle springa eller står
ute på ett ben. Han valde att stå utanför skolan på ett ben. Jag tyckte synd om honom eftersom han var ny börjare i skolan och inte kände till reglerna.

 Jag blev arg och sa till läraren att han inte kände till de reglerna och han var ny börjare i skolan. Hon brydde sig inte om vad jag sa si
gick jag och satte mig på min plats och var tyst.
Jag var inte så glad när hon inte lyssnade på mig.

Sen fick min klasskamrat stå mellan 11-12 på ett ben på små stena.
Han grät inte utan stod tills läraren sa att han kunde komma in.
När han kom in i skolan slog fröken honom med kvist två gången.

Till slut sa hon att nästa gång får du inte komma försent.
Jag tyckte att reglarna var för stränga.

Jag ville att de stränga reglerna skulle förvinna och i
ställe för att prata med mun .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar