torsdag 30 januari 2014

Tora be om ursäkt till mig



På lunchtid satte jag mig utan för matsalen på  trappan  ensam. Eftersom Tora Holm var en skrämmande lärare som tyckte att hon alltid hade rätt så brydde hon sig inte om mig. 


Relationen mellan mig och Tora var dålig. När Irma satte sig i matsalen  tittade ut på 
mig och hon tyckte synt om mig och hon började  titta runt omkring i matsalen. 

Sen gick hon ut och satt sig tillsammans med mig på trappan. 

Alla elever började gå ut och satte sig där i trappan och  sen kom Einar ut och försökte prata  med mig på finska.

 Men Tora Holm kom ut och sade till mig att hon bad om  ursäkt till  och  att hon hade varit väldigt dum mot mig även om hon hade haft bästa avsikt.

 Till slut  bad Tora  mig att jag skulle ta med min syster  till matsalen och äta så att jag skulle bli  stor och stark och klara mig.


2 kommentarer:

  1. Den rubrik är på steg tre och den hör ihop i texten innhåll och fungerar bra.

    SvaraRadera
  2. Styckemarkaringen fungerar och jag ger en 2 men du har inte skrivit helt utmärkt eftersom du gjorde hybridstycke. Du borde skriva ihop två informationer och blankrad.

    Den användning tecken fungerar bra i den är texten och du har använt punkter. jag ger en 3

    SvaraRadera